Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketingová komunikace střední školy
Furáková, Jana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce s názvem Marketingová komunikace střední školy se zaměřuje na zjišťování vlivu marketingové komunikace střední odborné školy na rozhodnutí žáků podat na tuto školu přihlášku ke studiu. Teoretická část se věnuje střednímu vzdělávaní, jeho ukotvení ve vzdělávacím systému České republiky a faktorům, které ovlivňují žáky při výběru střední školy. Dále popisuje základní pojmy z oblasti marketingu, specifika marketingu ve vzdělávání, marketingový mix školy, prostředí obklopující školu, popisuje její SWOT analýzu. Věnuje se marketingové komunikaci školy a jejím nástrojům. Empirická část je rozdělena do dvou fází. První fáze je založena na předvýzkumu formou rozhovorů se žáky pro konkretizaci a ujasnění otázek do dotazníku a následného dotazníkového šetření. Ve druhé fázi je na základě metodologie kvantitativního výzkumu provedeno dotazníkové šetření mezi stávajícími žáky střední odborné školy, které zjišťuje důvody pro podání přihlášky na střední odbornou školu. Věnuje se také formám marketingové komunikace, zdrojům, které jsou využívány ke zjišťování informací a marketingové komunikaci směrem k veřejnosti. Pro hlubší náhled do dané problematiky je šetření analyzováno jako celek a i po jednotlivých okresech, ze kterých respondenti pochází. Diskuze a závěr práce přináší vyhodnocení poznatků...
Vlivy působící na výběr střední školy u romských žáků
Horká, Terezie
Bakalářská práce se zabývá vlivy, které působí na výběr střední školy u romských žáků. V teoretické části je vymezena romská národnost, charakteristiky romské kultury a romský žák. Dále je zde popisována volba střední školy a s ní definované pojmy jako volba povolání a volba další vzdělávací dráhy. V dané problematice jsou uvedeny výsledky několika výzkumů, které byly realizovány v minulosti. Z těchto výzkumů vyplývají faktory, které na žáka působí při výběru střední školy a daného oboru. Hlavním cílem teoretické části je poukázat na faktory, které na žáka základní školy při výběru střední školy působí a jakým způsobem. Metody použité pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, pedagogických časopisů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Hlavním cílem praktické části je zmapování vlivů, které na romské žáky základních škol při výběru další vzdělávací dráhy působí a jakým způsobem. Metoda použitá pro zpracování praktické části bude polostrukturovaný rozhovor s pěti informanty. Bude použito záměrné vzorkování na typických případech. Informanty budou žáci devátých ročníků základních škol, kteří se účastní projektu Doučování v Muzeu romské kultury. Data z rozhovorů budou vyhodnocena pomocí otevřeného kódování.
Proč učňák? Volba střední školy u žáků prvních ročníků učňovských oborů a jejich vztah ke škole a ke vzdělávání.
Jirát, Daniel ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem volby středního odborného učiliště. Přes popis důležitých teorií spjatých se vzděláváním a deskripcí českého vzdělávacího systému se dostává k analýze založené na kvalitativních rozhovorech, které byly zpracovány podle zásad zakotvené teorie. Skrze tyto rozhovory je popsán proces výběru střední školy a vztah k ní. V této části jsou rovněž okrajově použita data z výzkumu OECD PISA 2012 za účelem poskytnutí dodatečného kontextu. Práce dochází k závěru, že volba, kterou učinili učni a učnice, byla výrazným způsobem limitována a že tyto limity měly především sociální povahu. Tyto závěry jsou vztaženy i k celkovému kontextu vysoce diferenciovaného českého vzdělávacího systému Klíčová slova vzdělávání, kvalitativní výzkum, učňovské školství, odborné vzdělávání, volba střední školy, vztah ke škole
Rozhodování žáků v procesu volby učebního oboru jako další vzdělávací cesty
Chvátalová, Monika ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu rozhodování žáků z dělnických rodin v procesu volby učebního oboru jako typu vzdělávací cesty. V teoretické rovině nejprve vymezuje hlavní problémy, se kterými se potýká současné české učňovské školství, a následně zasazuje problematiku volby učebního oboru do kontextu reprodukce vzdělanostních nerovností a představuje základní teoretické přístupy ke studiu vzdělanostních nerovností a jejich reprodukce Na základě výzkumu založeném na kvalitativní metodě chápajících rozhovorů následně ukazuje, že učňovské obory jsou žáky z dělnických rodin vnímány jako výhodná a v rámci vzdělanostního systému zcela rovnocenná, a z mnoha ohledů tudíž racionální volba. Nízké vzdělanostní aspirace těchto žáků přitom vycházejí především z jejich specifické představy o životním úspěchu, ve které nehraje formální vzdělání podstatnou roli a která naopak spočívá v co nejdřívějším opuštění vzdělávacího systému a nalezení pracovního uplatnění v oboru, který je baví. Učební obory středních odborných učilišť přitom žáci z dělnických rodin vnímají především jako prostředek umožňující vykonávat danou, konkrétně vymezenou profesi a jejich hlavní výhodu spatřují v jejich praktickém zaměření.
Vliv rodinného zázemí na volbu střední školy
JEŽKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivem rodinného zázemí na volbu střední školy. Teoretická část popisuje rodinu, jednotlivé vztahy v ní, výchovu, dospívání a faktory, které volbu střední školy ovlivňují. Praktická část je postavena na kvalitativních i kvantitativních prvcích. V první části rozebírá nestandardizovaný dotazník, jež je ve druhé části doplněn rozhovory se dvěma studenty prvním ročníků odlišných typů středních škol. Cílem výzkumu bylo zmapovat, jaké rodinné faktory ovlivňují studenty při výběru střední školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.